Zatražili smo zaštitu imovine HŽ Infrastrukture i HŽ Vuče vlakova u Remontu i PRO-REG-u
Objavljeno: 25. 04. 2012.
ODACI“Dugogodišnjim zapuštanjem željezničkih pruga, društva koja su osnovana radi gradnje i održavanja pruga, našla su se u teškoj poslovnoj situaciji”iše: Media ServisSindikat hrvatskih željezničara traži zaštitu imovine HŽ Infrastrukture i HŽ VučeObjavljeno prije 45 minutaSindikat hrvatskih željezničara traži zaštitu imovine HŽ Infrastrukture i HŽ Vuče vlakovaKLJUČNI PODACI
- “Dugogodišnjim zapuštanjem željezničkih pruga, društva koja su osnovana radi gradnje i održavanja pruga, našla su se u teškoj poslovnoj situaciji”
Objavljeno prije 45 minuta
Foto: Ilustracija
SINDIKAT hrvatskih željezničara zatražio je zaštitu imovine HŽ Infrastrukture i HŽ Vuče vlakova u društvima Remont i održavanje pruga i PRO-REG.
“Dugogodišnjim zapuštanjem željezničkih pruga, društva koja su osnovana radi gradnje i održavanja pruga, našla su se u teškoj poslovnoj situaciji. Društvo Remont i održavanje pruga unazad 2 godine restrukturirano je tako što je broj zaposlenih smanjen sa više od 800 na 330. Društvo PRO-REG našlo se u još težoj situaciji, jer u osnovnoj djelatnosti nije dobivalo nikakve narudžbe pa je čak bilo prisiljeno proširiti djelatnost na održavanje zgrada.
Sada je u tijeku restrukturiranje i reorganizacija HŽ Infrastrukture, u sklopu čega djelatnosti tvrtki Remont i održavanje pruga i PRO-REG organiziraju u sklopu HŽ Infrastrukture, uz preuzimanje većeg dijela radnika. Sindikat hrvatskih željezničara podupire namjeru da se djelatnosti organiziraju u sklopu HŽ Infrastrukture iz razloga što se dosadašnji način organiziranja kroz kćerinska društva pokazao kao promašaj. Naime, u navedenom razdoblju došlo je do najvećeg zapuštanja pruga od njihova postojanja.
Međutim, protivimo se izrečenoj namjeri da se preustroj čini kroz stečaj Remonta i održavanja pruga, kao i PRO-REG-a. Naime, kroz stečajni postupak HŽ Infrastruktura i HŽ Vuča vlakova ostat će bez vrijedne imovine tih društava, kao što su vagoni za smještaj terenskih radnika, pružna vozila, dio mehanizacije, pogon za zavarivanje tračnica i izradu skretnica itd. Osim toga, smatramo da se svi radnici koji su 2002. outsourcingom izdvojeni iz HŽ-a, prilikom osnivanja kćerinskih društava, kroz postupak pripajanja imaju pravo vratiti u HŽ Infrastrukturu, iz jednostavnog razloga što se pokazalo da se radilo o pogrešnoj odluci, motiviranoj isključivo namjerom da se u tom trenutku zamažu oči Svjetskoj banci kako je HŽ smanjio broj zaposlenih.
Takva neodgovornost, kao i neodgovornost ponajprije Vlade u proteklih 8 godina, doveli su nas do toga da u restrukturiranje i u liberalizaciju teretnog prijevoza ulazimo s lošim prugama, s malim prihodima od prijevoza, dakle s perspektivom koja je sve, samo ne svijetla. Radi zaštite imovine HŽ Infrastrukture u društvu Remont i održavanje pruga, tražimo da se organiziranje djelatnosti društva Remont i održavanje pruga unutar HŽ Infrastrukture provede klasičnim pripajanjem toga društva HŽ Infrastrukturi” , stoji u priopćenju Sindikata hrvatskih željezničara.