Zatražili smo da se isprave propusti u podjeli radnika HŽ Vuče vlakova
Objavljeno: 13. 09. 2012.
Broj:
1194/12
U
Zagrebu, 13. 9. 2012.
HŽ
Putnički prijevoz d.o.o.
UPRAVA
HŽ
Cargo d.o.o.
UPRAVA
Predmet:
Podjela strojnog
osoblja HŽ – Vuče vlakova
Poštovani,
ponukani
izraženim nezadovoljstvom većeg broja strojovođa, koji su nam se u vezi s tim
obratili, upozoravamo vas na nelogičnosti podjele strojnog osoblja, koji je
navodno izvršila ad hoc radna grupa HŽ Carga, HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Vuče
vlakova.
Naime,
pojavile su se dvije liste podjele strojnog osoblja. Jedna s datumom
24.7.2012., a druga s datumom 18.8.2012.. Lista od 18.8 2012. je navodno
korigirani popis od 24.7.2012. u smislu uvažavanja potrebnih kriterija.
Prvenstveno se to odnosi na strojovođe koje su bili dodijeljeni HŽ PP-u a nisu
imali ispit za EMV serije 6 111, te su oni po novijoj listi dodijeljeni HŽ
Cargu. Također su ispravljene pogreške
kod strojovođa kod kojih nije bio upisan ispit za DMV serije 7 123, te su onu
sukladno zadanim kriterijima dodijeljeni HŽ PP-u.
Međutim na
novijem popisu ostaje velik broj strojovođa koji su skoro cijeli radni vijek na
teretnim vlakovima a sada su dodijeljeni HŽ PP-u, a strojovođe koje su skoro
cijeli radni vijek na putničkim vlakovima dodijeljeni su Cargu. To je potpuno
nelogično.
Postoji
određen broj strojovođa kojima upisan ispit za EMV 6 011. Ta serija na HŽ-u
više ne postoji no nekim strojovođama je ta serija priznata kao prednost za
prelazak u HŽ PP, dok nekima, koji taj ispit imaju, to nije i upisano i tretira
se kao nedostatak potrebnog broja ispita za HŽ PP.
Također
postoji određen broj strojovođa sa teoretskim ispitom za DMV serije 7 123, kao
i teoretskim ispitima za skoro sve motorne vlakove, a da povjerenstvo za
podjelu osoblja to nije uzelo u obzir. Postavlja se pitanje čemu se je ulagalo
u njihovo školovanje.
Smatramo da
bi kod podjele strojnog osoblja trebalo voditi računa o sklonostima svakog
pojedinca tj. obaviti anketu među strojovođama čime bi se pravično riješilo 50%
podjele. Također je trebalo uvažavati stvarno mjesto stanovanja pojedinog
strojovođe, jer dugotrajno i naporno putovanje na posao može znatno ugroziti
sigurnost prometa poglavito ako takav strojovođa putuje iz Vinkovaca u Zagreb
da bi upravljao vlakom za prijevoz putnika.
U popisu od
18.8.2012. u odnosu na stariji popis od 24.7.2012. ima nekih zamjena koja
nedvojbeno ukazuju na pogodovanje i diskriminaciju. Naime strojovođe prethodno
dodijeljene Cargu prebačene su u HŽ PP na mjesto strojovođe koji ispunjava iste
kriterije ili čak zadovoljava više od traženih kriterija. U VV Zagreb je 20
takvih slučajeva, u VV Rijeka 3 slučaja, a takvih slučaja vjerojatno ima i u
drugim vučama.
Zaključno
smatramo da podjela strojovođa treba biti objektivna, da treba uvažavati osobne
sklonosti pojedinog strojovođe i da ne smije biti predmet tezgarenja na
relaciji SSH – radna grupa za podjelu. Svaki pojedini strojovođa zaslužuje da
bude tretiran kao jednakovrijedan zaposlenik, neovisno o tome je li član
Sindikata strojovođa Hrvatske, ili nije, i kojem se na jednakopravan način
priznaju sva prethodna dostignuća glede stručnog obrazovanja.
Lijep
pozdrav!
Ivan
Forgač
Predsjednik
Dostaviti:
– Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.