Vlada RH mora reagirati – po drugi put poništen natječaj za izgradnju željeznice
Objavljeno: 18. 03. 2015.
Vlada RH mora reagirati – po drugi put poništen natječaj za izgradnju željeznice
18.03.2015. | Aktualno
Drugo po redu poništavanje natječaja za projekt obnove pruge Dugo Selo – Križevci pokazuje da se jednoj od najvrjednijih investicija koje Hrvatska planira i za koji je novac u europskom proračunu rezerviran još 2013. godine, prilazi bez dužne ozbiljnosti.
Nakon što je uz veliko kašnjenje HŽ Infrastruktura napokon u prosincu 2013. ishodila građevinske dozvole i potpisala ugovor s Europskom komisijom, prvi natječaj je poništen zbog “mogućih restriktivno uočenih mjera i traženja”.
HŽ Infrastruktura je 17. ožujka poništila i ponovljeni natječaj za izvođenje građevinskih radova na obnovi i izgradnji drugog kolosijeka Dugo Selo-Križevci. Razlogom poništenja ovaj put navode “nezadovoljavajuće ponude pristigle na natječaj”. Ne počnu li radovi do kraja 2015. HŽ Infrastruktura će imati i novih problema jer građevinska dozvola je izdana na rok od 2 godine.
Sindikat hrvatskih željezničara, Sindikat infrastrukture HŽ i Sindikat željezničara Hrvatske zatražili su od Vlade RH i resornog ministarstva odgovornost za grube propuste i blago rečeno nesposobnost koju su u ovom slučaju pokazale i Vlada i HŽ Infrastruktura.
Izostanu li argumentirani odgovori tri sindikata će organizirati javne prosvjede koji će trajati sve dok se ne sankcioniraju odgovorni za nanošenje štete.
Projekt Izgradnja drugog kolosijeka i rekonstrukcija postojećeg na dionici Dugo Selo – Križevci je dio Operativnog Programa Promet 2007-2013, a ukupna odobrena vrijednost projekta je 198 milijuna eura.
Pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju luka Rijeka postala je točka ulaska/izlaska za jedinstveno europsko tržište) sa srednjom i sjevernom Europom, a rješavanje uskih grla u ovom dijelu koridora predstavlja jedan od preduvjeta za razvoj naše najveće luke, kao i za razvoj prijevoza robe željeznicom, a veliku koristi imala bi i građevinska operativa, kao i proizvođači opreme. Nesumnjivo, izvođenje ovog projekta imalo bi pozitivan učinak na rast bruto domaćeg proizvoda i na punjenje proračuna (barem u dijelu u kojem bi sudjelovale domaće tvrtke).
Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić izjavio je za RTL da značajne propuste u željezničkom sektoru ne doživljava kao svoj neuspjeh.
“Ne doživljavam zato jer će upravo to poduzeće o kojem govorimo, a to je HŽ Infrastruktura, za sedam dana potpisat jedan ugovor za prugu koja će biti financirana od strane EU-a, a to je Gradec-Žabno”, rekao je ministar.
Ministre, 168 milijuna eura naprema 27 nije isto!
Najznačajniji željeznički projekt Dugo Selo-Križevci je dionica postojeće pruge na Vb koridoru dužine od 35 km. Vrijednost projekta je procijenjena na 198 mil Eur, od čega iz EU fondova treba doći 168 mil Eur, a iz nacionalnog budžeta 30 mil Eura. Svako kašnjenje povećava iznos nacionalnog, a smanjuje iznos iz EU fondova.
Ugovori za radove i za nadzor po ovom projektu trebali su biti potpisani u proljeće 2014. godine, a tijekom 2014. godine trebali su započeti i radovi.
Drugi projekt je Sv. Ivan Žabno-Gradec koji obuhvaća gradnju nove pruge dužine 12 km za brzine 120 km. Interesantno, pruga građena po ovom projektu neće biti elektrificirana.
Procijenjena vrijednost projekta je 32 mil. Eura. Od čega EU osigurava 27, mil.Eur, a oko 5 mil Eura financira se iz nacionalnog budžeta.
I s izvođenjem ovog projekta se znatno kasni. Objava natječaja bila je planirana je za srpanj 2013. godine, a radovi su trebali biti završeni do kraja 2016.
Pismo Vladi RH poništenje natječaja Dugo Selo Križevci 18.3.15