Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

VLADA IMA JEDNOSTAVNO RJEŠENJE ZA PRUŽNE GRAĐEVINE ZAŠTO GA NE KORISTI?

Prenosimo priopćenje ORAH-a:

ORAH

Zagreb, 02. lipnja 2015.

SVIM SREDSTVIMA JAVNOG PRIOPĆAVANJA

OBJAVA ZA MEDIJE

VLADA IMA JEDNOSTAVNO RJEŠENJE ZA PRUŽNE GRAĐEVINE

ZAŠTO GA NE KORISTI?

 Na danas održanoj konferenciji za medije održanoj u Hrvatskom saboru Mirela Holy, predsjednica ORaH-a; Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara i Tomislav Špoljarević, dopredsjednik Sindikata infrastrukture Hrvatskih željeznica, osvrnuli su se na nezadovoljavajući odgovor Vlade RH na pisano zastupničko pitanje Mirele Holy u vezi sa statusom tvrtke Pružne građevine u provedbi projekata izgradnje i održavanja željezničke infrastrukture, s posebnim naglaskom na projekte koji se (su)financiraju iz EU fondova. Naime, odlukom Skupštine pružnih građevina ova je tvrtka onemogućena u sudjelovanju u natječaju za izvođenje radova obnove i modernizacije pruge Dugo Selo – Križevci vrijedne 198 milijuna eura, od čega je najveći dio trebao biti financiran sredstvima EU fondova. Sindikati su još u travnju 2012. godine resornom ministru i Vladi ponudili moguće rješenje prema kojem HŽ Infrastruktura više ne bi bila korisnik sredstava Europske Unije, već bi to bila posebna državna agencija ili ured, odnosno predložili su da se Služba za EU projekte izdvoji iz HŽ Infrastrukture u državnu agenciju, čime bi bila eliminirana mogućnost budućeg tumačenja postojanja sukoba interesa. Nažalost, u cijelom tom razdoblju Vlada RH nije učinila ništa kako bi omogućila sudjelovanje jedine hrvatske tvrtke specijalizirane za gradnju i održavanje objekata željezničke infrastrukture u projektima koje sufinancira Europska Unija, a to, sudeći po sadržaju odgovora na zastupničko pitanje Mirele Holy ne planira učiniti ni u budućnosti. Posljedica ovog potpuno nerazumljivog i nerazumnog stava resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića i premijera Zorana Milanovića bit će da će se projekti koje sufinancira EU i RH dodijeliti strancima, dok će hrvatskim tvrtkama eventualno pripasti tek najjednostavniji podizvođački poslovi iskopa na kojima nema značajne zarade. Sindikati su, osim toga, zatražili i pravno mišljenje Odvjetničkog društva Župić i partneri, specijaliziranog za EU trgovačko pravo prema kojem, osim kriterija sukoba interesa, unutar EU postoje i druga pravna pravila, temeljem kojih se odlučuje o mogućnosti sudjelovanja poslovnih subjekata u projektima koje financira EU. Radi se o kriterijima povrede slobode tržišnog natjecanja, nedopuštenog ograničenja pristupa tržištu i diskriminacije tržišnih subjekata, odnosno o povredi načela razmjernosti zabrane. Prilikom donošenja odluke Europski sud vodi računa o svim navedenim kriterijima. Slijedom prethodno rečenog proizlazi zaključak da je odluka Skupštine Pružnih građevina d.o.o. o samoisključenju Društva iz natjecanja za projekt Izgradnja drugog kolosijeka i obnova postojećeg kolosijeka na pruzi Dugo Selo – Križevci, za Društvo bila štetna. Umjesto toga valjalo je sudjelovati u nadmetanju te konačni pravorijek prepustiti tijelima Europske Unije, ili u konačnici Europskom sudu.

Predstavnici Sindikata na pressici su upozorili i da se, pored gubitka poslova sufinanciranih od strane Europske Unije, prema planovima poslovanja HŽ Infrastrukture i Pružnih građevina planira zaustavljanje obnove pruga pa Sindikati strepe da je Vlada RH dignula ruke od željeznice. Zaustavljanje obnove pruga, koje je već i sada zakašnjelo, dovest će željezničke prijevoznike u poziciju nekonkurentnosti te ih prisiliti na gašenje usluga u unutarnjem prometu. Hrvatskim željeznicama mogla bi ostati samo funkcija osiguranja tranzita (provoza) i pristupa lukama te će Hrvatska i po pitanju željeznice postati obična kolonija.

Dean Šarčević

glasnogovornik ORaH-a

glasnogovornik@orah.hr

Komentiraj članak