Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Sramite se lopovi!!!

Dok je tisuću radnika Pružnih građevina d.o.o. na prisilnom godišnjem odmoru, poslove na izgradnji pruge Dugo Selo – Križevci, koje bi oni trebali raditi, radit će Zagorje gradnja i Integral Inženjering, tvrtka iz Republike Srpske.

Ovo su osobe koje su odgovorne za ovu štetu i sramotu:

Oleg Butković, kao resorni ministar morao je omogućiti da se Pružne građevine mogu pojaviti kao podizvođač na tom poslu, što je tražio naš Sindikat, ali i DiV, koji je izvođač radova na tom projektu.

Ivan Kršić, kao direktor HŽ Infrastrukture morao je poništiti naputak prethodnice Suše, koja je kao Skupština Pružnih građevina d.o.o. tražila da se PG povuče iz natjecanja za izvođenje projekta radi navodnog, a stvarno nepostojećeg sukoba interesa.

Bilo bi interesantno čuti što o tome misli Branimir Jerneić, savjetnik ministra Butkovića, koji je bio predsjednik NO TŽV Gredelja u doba dok je Zagorje Gradnja gradila pogon u Vukomercu pa je nakon toga Gredelj, usljed preinvestiranosti, završio u stečaju:

Prenosimo članak s portala Direktno:

MODERNIZACIJA ŽELJEZNICE

EKSKLUZIVNO U megaprojekt ‘uklete’ pruge ulazi tvrtka iz Republike Srpske povezana s Dodikom, Hidroelektra otpada

Autor

Darko Markušić

Jedan od većih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, modernizacija pruge Dugo Selo-Križevci proteklih je mjeseci zbog kašnjenja radova podizvođača Hidroelektre-niskogradnje mogla doći u pitanje. O tome je već pisao portal Direktno, kao i o problemima u kojima se nalazi tvrtka Hidroelektra-niskogradnja.

Kako bi se poštovali zadani rokovi i ne bi dovelo u pitanje financiranje projekta izvođači radova: Zagreb-Montaža, Dalekovod i DIV umjesto Hidroelektre-niskogradnje u projekt su uveli novog podizvođača zagrebačku tvrtku Zagorje gradnja, a preostali dio poslova koje ne može odraditi Zagorje gradnja odradit će Integral inženjering iz Laktaša.

S promjenom podizvođača, kako doznajemo iz tri različita izvora, upoznata je već i HŽ Infrastruktura kao naručitelj radova, a izvođači uvode u projekt tvrtku iz Republike Srpske, jer su svi potencijalni hrvatski partneri ili u problemima ili nemaju kapaciteta i radnika da se uključe u ovaj projekt.

Partnera se tražilo i u Sloveniji i nije bilo uspjeha, a Integral inženjering dovest će u Hrvatsku stotinjak svojih ljudi, a odradit će samo ono što hrvatske tvrtke na projektu ne budu mogle same.

Pregovori u Banja Luci u 12 sati

U četvrtak u 12 sati u Banja Luci je zakazan sastanak o definiranju uvjeta uključivanja Integrala u ključni željeznički infrastrukturni projekt u Hrvatskoj.

Pregovara se o financijskoj strani priče, a najvjerojatnije bi Integral inženjering zaradio u dvije godine najmanje 100 milijuna kuna, dok bi istodobno preuzeo i financiranje svih podizvođača ukoliko to hrvatski partneri ne bi mogli samostalno napraviti.

Radi se o velikom ulasku Integrala na hrvatsko tržište. Tvrtka ima sjedište u Laktašima, vlasnik je srpski milijarder Slobodan Stanković, a pojedini srbijanski mediji su pisali da je pravi vlasnik tvrtke u stvari Milorad Dodik, prvi čovjek Republike Srpske.

Radi se o najvećoj građevinskoj tvrtki u srpskom dijelu BiH, tvrtka pobjeđuje na gotovo svim javnim natječajima u Republici Srpskoj, a Stanković ima i cijeli niz drugih tvrtki u BiH, Crnoj Gori i Makedoniji.

Tvrtka ima izvrsne građevinske reference, radila je na projektima koje su financirale Europska unija i Svjetska banka.

HŽ: Potpisat ćemo dodatak ugovoru o novom podizvođaču

“Premda HŽ Infrastruktura sa svoje strane od početka radova na projektu obnove i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo – Križevci ulaže maksimalne napore da se sve aktivnosti odvijaju sukladno terminskom planu, činjenica je i to je HŽ infrastruktura jasno komunicirala, da postoje kašnjenja u izvođenju radova. Do kašnjenja je došlo uslijed financijskih problema tvrtke Hidroelektra niskogradnja d.d. koja je podizvođač na projektu.

HŽ Infrastruktura je ugovor o građenju potpisala s članovima konzorcija, a ne s podizvođačima. Sukladno tome, u ingerenciji je članova konzorcija, iznalaženje rješenja svih otvorenih pitanja koja  spadaju u domenu njihovih ugovornih obveza. Za pretpostaviti je, a s obzirom da situacija angažiranog podizvođača uvelike utječe na cjelokupni tijek projekta, kako će konzorcij poduzeti aktivnosti u pogledu preraspodjele udjela radova za koje je angažirana Hidroelektra niskogradnja d.d. O kojem obimu udjela radova se radi te o kojem broju i kojim eventualnim novim podizvođačima, HŽ Infrastruktura ne može kalkulirati jer nismo zaprimili službeni zahtjev konzorcija. Inače, uvođenje novih podizvođača se kao i do sada regulira dodatkom ugovora i za to nije potrebna ničija prethodna suglasnost.

Kako je ranije navedeno, HŽ Infrastruktura je ugovor o izvođenju radova sklopila s članovima konzorcija i penale može naplatiti isključivo konzorciju i to na temelju kršenja raznih ugovornih obveza. Zamjena jednog podizvođača drugim ne spada u tu kategoriju i za to nema predviđenih penala.

Što se tiče samog financiranja projekta iz EU fondova ona je vezana uz Operativni program iz kojeg se projekt financira, u našem slučaju uz Operativni program za koheziju i konkurentnost. S obzirom da je na temelju navedenog programa projekte moguće financirati do 2023. financiranje projekta Dugo Selo – Križevci sasvim sigurno, u ovom trenutku, nije ugroženo”, odgovorili su za portal Direktno iz Službe komunikacija HŽ Infrastrukture.

Komentari su zatvoreni.