Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Sindikat strojovođa pristaje na smanjenje plaća!

U nastavku prenosimo članak iz Novog lista, iz kojeg je razvidno da Sindikat strojovođa, nakon što je Uprava već odustala od daljnjeg smanjenja plaća, sada pristaje da se plaće radnika HŽ Putničkog prijevoza smanje. Naravno, pod uvjetom da se otpuste radnici koji nisu članovi toga sindikata te da se iz HŽ Carga preuzme dio strojovođa koje su pozapošljavali, a sada su tamo višak.

To su ujedno motivi nenajavljene akcije neodazivanja na rad izvan rasporeda rada, neodazivanja na prekovremeni rad i povećanog bolovanja.

No u uvjetima kad se uz vrlo mali prekovremeni rad ostvaruju i dopisani sati, kada je upitno koliko su raspored rada i evidencija radnog vremena  strojovođa transparentni i racionalni, kada postoji velik broj ispostava vuče koje generiraju neproduktivno radno vrijeme, kad se očekuje dolazak novih motornih vlakova, čime će se smanjiti manevriranje i dvoposjedi, pravo pitanje za strojovođe HŽ Putničkog prijevoza glasi; je li u njihovom interesu boriti se za preuzimanje strojovođa iz HŽ Carga i to još platiti smanjenjem plaća?

Članak  iz Novog lista:

UPRAVA HŽ PUTNIČKOG PRIJEVOZA NE PREGOVARA O KOLEKTIVNOM UGOVORU U DOBROJ VJERI

Sindikat strojovođa Hrvatske najavljuje štrajk strojovođa početkom travnja

Snimio Silvano JEŽINA
Autor: Gabrijela Galić
Objavljeno: 21. ožujka 2015. u 20:11

Strojovođe poručuju kako će pristati na smanjenje plaća i ostalih materijalnih prava radnika, tek nakon što Uprava provede uštede u poslovanju, ali i smanji plaće sindikalnih profesionalaca

Sindikat strojovođa Hrvatske (SSH) najavljuje štrajk stojovođa u HŽ Putničkom prijevozu. Početkom travnja, prema najavama sindikata, putnički prijevoz bit će obustavljen u cijeloj Hrvatskoj jer Uprava HŽ Putničkog prijevoza ne pregovara u dobroj vjeri. U tom željezničarskom poduzeću u tijeku su pregovori za Kolektivni ugovor, a početne pozicije Uprave bile su smanjenje plaća, odnosno zadržavanje lanjskog umanjenja plaća za 6, 8 ili 10 posto ovisno o visini plaće radnika, odricanje od božićnice, regresa i uskrsnice, smanjenje najvišeg iznosa poticajne otpremnine za radnike koji su tehnološki višak.
Strojovođe poručuju kako će pristati na smanjenje plaća i ostalih materijalnih prava radnika, tek nakon što Uprava provede uštede u poslovanju, ali i smanji plaće sindikalnih profesionalaca.
Prema kolektivnom ugovoru HŽ putničkog prijevoza, pravo na sindikalne profesionalce imaju i Sindikat strojovođa Hrvatske i dva druga željezničarska sindikata koja djeluju u poduzeću. Uprava, kako poručuju strojovođe, buja dok se istovremeno broj strojovođa smanjuje. Tu se krije druga dimenzija bunta strojovođa – ne žele dozvoliti prekovremeni rad strojnom osoblju jer to može biti kobno za sigurnost prometa. Prekovremeni rad strojovođe, podsjetili su, bio je razlog naveće željezničke nesreće u Hrvatskoj 1974. godine kada je na Glavnom kolodvoru u Zagrebu poginulo 167 putnika.

Prema riječima Nenada Mrgana, predsjednika Sindikata strojovođa, Uprava HŽ Putničkog prijevoza tom sindikatu odriče pravo sudjelovanja u daljnjim pregovorima i zastupanju prava strojovođa te ukida članak kolektivnog ugovora koji propisuje da strojovođa nije obavezan raditi prekovremeno. To bi poslodavcu omogućilo da strojovođe pozivaju na prekovremeni rad u bilo koje doba dana i noći.

Sindikat traži poštivanje stanki, dnevnog, tjednog i godišnjeg odmora kojeg sada ne mogu koristiti, kao ni bolovanja jer to poslodavac nije planirao. Ističu da uvođenje sezonskih vlakova, od početka lipnja do kraja rujna, stvara potrebu za dodatnih 50 strojovođa što će još pogoršati problem u Putničkom prijevozu. U zadnje tri godine, tvrdi sindikat iz te je tvrtke otišlo 160 strojovođa, a da ih ima dovoljno, kao što uprava tvrdi, onda ih ne bi pozivali na prekovremeni rad i ne bi se događalo da ne mogu iskoristiti svoje zakonsko pravo na dnevni, tjedni i godišnji odmor.

Strojovođe odbacuju tvrdnje da vode bijeli štrajk, pozivajući svoje članstvo da odbija prekovremeni rad i ne odaziva se poslodavcu na pozive.
»Strojovođe rade prema propisanom radnom vremenu i traže da ih se zaštiti od mobinga i maltretiranja u slobodno vrijeme«, veli Mrgan. On dodaje i kako traže odgovorno restrukturiranje i izlistavanje viškova, te kolektivno pregovaranje u dobroj vjeri.

Komentiraj članak