Sindikat je spreman razgovarati o restrukturiranju HŽ Carga
Objavljeno: 28. 01. 2014.
MINISTAR prometa Siniša Hajdaš Dončić pojasnio je kakvi su planovi za HŽ Cargo nakon što su propali pregovori s potencijalnim kupcima iz Rumunjske. Ili brzinsko restrukturiranje, ili stečaj i likvidacija.
Rumunji navodno nisu pružili dokaz o jamstvima koji bi zamijenili državna. Prijedlog ugovora koji je poslao Feriovar navodno nije odgovarao uvjetima natječaja, Vlada se također nije mogla obvezati da u sljedećih nekoliko godina na tržište neće doći i drugi operater. Također je neprihvatljivim ocijenjen zahtjev rumunjske tvrtke za još jednim dubinskim snimanjem HŽ Carga.
Dalibor Petrović iz Sindikata strojovođa Hrvatske nada se da neće doći do stečaja. “Jer bi to za sobom povuklo u spiralu niz drugih poduzeća i korisnika usluga HŽ Carga, poput Ine, Petrokemije i svih onih velikih korisnika HŽ Carga. Dakle očekujemo da će ministar i Uprava objaviti neke oštre rezove koji će dovesti do toga da ono zdravo tkivo koje je potrebno HŽ Cargu, koje je potrebno Hrvatskoj opstane i nastavi raditi”, poručio je Petrović za Media servis.
Sindikat spreman na pregovore
Sindikat Hrvatskih željezničara (SHŽ) zainteresiran je i spreman razgovarati o restrukturiranju HŽ Carga jer je stečaj najgore rješenje, rekao je danas Hini predsjednik SHŽ-a Ivan Forgač. Bilo bi dobro da razgovor o planu restrukturiranja počne što prije, kaže Forgač. Drži kako je jasno da HŽ Cargo mora smanjiti troškove, ali smatra pretjeranim uvjete plana koje je danas iznio resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Ministar je Upravi i sindikatima koji djeluju u HŽ Cargu danas dao rok od 14 dana za prihvaćanje plana restrukturiranja, inače slijede stečaj i likvidacija. Plan uključuje odlazak 1.100 radnika do kraja godine putem otpremnina ili izdvajanja djelatnosti koje ne ulaze u osnovno poslovanje, smanjenje plaća za 20 posto za trajanja cijelog procesa restrukturiranja, te smanjenje otpremnina i drugih prava za tehnološki višak.
Forgač smatra da HŽ Cargo može poslovati pozitivno i uz manje žrtve. Tvrdi da tvrtka na plaće troši 27 milijuna kuna mjesečno, dok su joj mjesečni prihodi 50 milijuna kuna. Nije dovoljno štedjeti samo na radnicima, kaže Forgač i predlaže unapređenje prodajne službe jer, kako veli, događa se da tvrtka gubi poslove zbog nerealno visokih cijena.
Forgač ne žali zbog neuspjeha prodaje HŽ Carga rumunjskom Grampetu jer smatra da je takav oblik privatizacije loš. Teško je na liberaliziranom tržištu, na kojem strani operateri mogu zakupiti trasu i voziti hrvatskim prugama, postići dobru cijenu za HŽ Cargo.
Upozorava da su već i podaci koje je Grampet tražio od HŽ-a izuzetno vrijedni jer na temelju njihova poznavanja može konkurirati niskim cijenama na hrvatskom tržištu robnog željezničkog prijevoza.