Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

SHŽ se očitovao o namjeri prodaje HŽ Carga

Broj:
1348/12

U
Zagrebu, 17. 10. 2012.

                                                                      Vlada
Republike Hrvatske

                                                                  Zoran
Milanović, predsjednik

 

                                                  Ministarstvo
pomorstva, prometa i infrastrukture

                                                                  Siniša
Hajdaš Dončić, ministar

 Predmet:

Privatizacija HŽ Carga – očitovanje Sindikata
hrvatskih željezničara


Poštovani
predsjedniče Vlade RH g. Milanović,

Poštovani
ministre g. Hajdaš Dončić,

Upoznati
smo s namjerom Vlade RH da proda 74 % udjela u društvu HŽ Cargo. Molimo da
Vlada RH, prije konačne odluke, dobro promisli je li prodaja jedina moguća
opcija i koliko je namjera prodaje opravdana.

RH
prodala je udjele u Hrvatskom telekomu. Novi vlasnik izvlači veliki profit, pritom
otpušta radnike i pruža bezobrazno skupu uslugu, uz minimalna ulaganja u
modernizaciju. Primjerice, pokrivenost 3G mrežom sramotno je loša, iako je Deutsche
Telekom naplaćuje mnogo više nego u matičnoj zemlji.

Također,
RH je prodala banke, prethodno ih sanirajući. Danas te strane banke, pljačkajući
našu sirotinju, namiruju gubitke u matičnim zemljama. Uz pomoć hrvatskih
političara populista tipa Ive Sanadera, navukle su građane u dužničko ropstvo pa
sada dovoljno zarađuju na tečajnim razlikama i minusima na tekućim računima
građana i poduzeća. Kamatne stope su 300 % više od kamatnih stopa u matičnim
zemljama, a „podrška“ našem gospodarstvu s takvim kamatama svodi se na
lihvarenje.

Slično
se dogodilo i s privatizacijom INA-e radi čega Vlada vodi borbu za zaštitu
nacionalnih interesa u toj kompaniji.

Tko
od tih privatizacija ima koristi? Građani RH sigurno nemaju. Debelu korist
izvlači strani kapital, koji je, propašću kolonijalizma, kroz privatizaciju i
globalizaciju, našao novi put za pljačku tranzicijskih zemalja i zemalja u
razvoju.

Jasno
nam je da Vi i ostali članovi Vlade sve to znate, no želimo da te žalosne
činjenice imate na umu, prilikom odlučivanja o daljnjoj privatizaciji.

Ako
se zadržimo na tzv. liberalizaciji prijevoza robe željeznicom, na što se RH
obvezala kroz postupak pristupanja EU, želimo naglasiti sljedeće: Pod krinkom
liberalizacije u Europi se događa nešto sasvim drugo, a to je globalizacija. Iako
je cilj liberalizacije da se prijevoz robe željeznicom, uz velike državne
kompanije, omogući i malim privatnim prijevoznicima, koji bi mogli biti
fleksibilniji i jeftiniji, događa se da je takav oblik liberalizacije tek
sporadična pojava. Umjesto toga, na sceni je globalizacija u kojoj velike
državne kompanije iz većih država, gutaju željezničke kompanije iz manjih
država. I dalje je sve državno, ali umjesto nacionalne države, vlasnik postaje
strana – globalna, ili regionalna sila.

To
nam se već dogodilo s telekomunikacijama, s bankama i s INA-om, a sada bi se
moglo dogoditi i s HŽ Cargom i s preostalim nacionalnim javnim poduzećima,
nakon čega će na red doći nekretnine. Nije li to oblik neokolonijalizma, na
koji naši političari dragovoljno pristaju? Je li to cijena koju treba platiti
da bi naša politička elita mogla sjediti u Bruxellessu? Jer nasuprot tome,
zemlje koje vode suprotnu politiku (Brazil, Argentina, Turska, mnoge azijske
zemlje itd.), ostvaruju gospodarski rast.

Svjesni
smo toga da kao socijalni partner nemamo mogućnost suodlučivanja o vlasničkim
odnosima, no ukoliko se Vlada RH, unatoč navedenim argumentima, odluči za
privatizaciju HŽ Carga, tražimo da se u tender unesu socijalne klauzule kojima
bi se najmanje na 3 godine zaštitila radna mjesta u HŽ Cargu i u kćerinskim
društvima kojima je HŽ Cargo vlasnik.

Također,
društvo Održavanje vagona, koje je u 100 % vlasništvu HŽ Carga, u svojem
sastavu ima radionicu za lako održavanje putničkih vagona u Zagrebu, Strojarska
17. Obzirom da je ta radionica prijeko potrebna za funkcioniranje prijevoza
putnika, a nema nikakvog doticaja sa prijevozom robe, smatramo potrebnim da se
radionica, u slučaju privatizacije HŽ Carga izdvoji iz društva Održavanje
vagona i unese u vlasništvo HŽ Putničkog prijevoza.

Lijep
pozdrav!

                                                                                 Ivan
Forgač

                                                                                 Predsjednik

 

 

Dostaviti:

       Prof. dr. Ivo Josipović, predsjednik RH,

       HŽ Cargo, Održavanje vagona, RPV Slavonski Brod, RŽV Čakovec, RŽV
Bjelovar.

       Javna glasila,

       Radnici HŽ Carga i kćerinskih društava.

Komentiraj članak