Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

SHŽ o podjeli HŽ Vuče vlakova

Predsjedništvo Sindikata strojovođa Hrvatske na svojim sjednicama počelo se baviti
naklapanjima o stavovima Sindikata hrvatskih željezničara po pitanju statusa i
podjele HŽ Vuče vlakova, o čemu je njihov dopredsjednik iznio niz neistina.

Iako i svi ostali sindikati o podjeli HŽ Vuče vlakova misle isto što i SHŽ, valjda u strahu od prelaska strojovođa u naš Sindikat, dopredsjednik SSH proziva jedino nas.

Stavovi SHŽ po pitanju statusa HŽ Vuče vlakova jasni su od
same podjele HŽ-a. Uvijek smo govorili, a govorimo to i danas, da HŽ Vuča
vlakova nikad nije smjela biti osnovana kao posebna tvrtka. Iz jednostavnog
razloga što ta tvrtka ne djeluje na tržištu prijevoza robe i putnika, već je
interni dobavljač pravih prijevoznika: HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza. Osnivanjem
HŽ Vuče vlakova, kao ravnopravne tvrtke HŽ Holdinga, prijevoznici su izgubili
utjecaj na velik dio svojih troškova, kao i utjecaj na kvalitetu usluge vuče. Radi
toga je došlo do višegodišnjeg zastoja u osposobljavanju prijevoznika za
tržišnu utakmicu koja slijedi, a posljedice su vidljive kroz pad obujma
prijevoza i gubitke koje prijevoznici ostvaruju. 

Nažalost, posljedice propalog koncepta samostalne Vuče neizbježne su i po radnike.
Pravilnicima o organizaciji HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza, koji su u fazi
donošenja, broj zaposlenih će se smanjiti za više od 300. Prema Programu
restrukturiranja, odmah po podjeli HŽ Vuče vlakova, HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz
donijet će nove Pravilnike o organizaciji, kojima će se broj zaposlenih dodatno
smanjivati, a smanjenje će obuhvatiti i dio preuzetih radnika HŽ Vuče vlakova, ma
koliko SSH lagao o tome.

Mi u SHŽ radimo na tome da sačuvamo radna mjesta, nadam se da će isto raditi i SSH, no sigurno je da sve neće ostati kao što je dosad bilo, jer to više nema tko platiti.

Smanjivanje broja zaposlenih sada će se financirati iz
kredita koji, iako uz državno jamstvo, tvrtke trebaju vratiti. Kćerinska
društva su i dosad bila prisiljena otpremnine financirati iz kredita, tako da
znamo koliko je teško vraćati glavnicu i kamate, a uz to isplaćivati plaće, plaćati dobavljačima itd. Nažalost, HŽ Vuča vlakova, najprije
kao dio HŽ-a, a kasnije kao posebna tvrtka, nemilice je trošila sredstva iz
državnog proračuna za otpremnine, a efekt u smanjenju broja zaposlenih bio je
minimalan. Zbrinjavanje je išlo približno 1 za 1. Jedan radnik bi dobio
poticajnu otpremninu na teret poreznih obveznika, a drugi bi na njegovo mjesto bio
zaposlen. Tko je sve vrijeme u Vuči imao stvarnu vlast i tko je tome najviše
kumovao, procijenite sami.

Strojovođe, koji su cijelo vrijeme radili svoj posao na
način i u obujmu koji se od njih tražio, ne snose nikakvu krivicu, niti
odgovornost za situaciju u koju su dovedeni i naprosto nisu zaslužili sve ovo
što im se događa. Jedino za što većina tih radnika snosi odgovornost, je izbor
sindikata i sindikalnog rukovodstva.

Komentiraj članak