Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Remont i PROREG – stečaj nije opcija

Dana 22. travnja u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture održan je nastavak sastanka započetog 20. travnja, na kojem se razgovaralo o sudbini tvrtki Remont i održavanje pruga te PRO-REG.

Sastancima su nazočili ministar Božidar Kalmeta, državni tajnik Željko Tufekčić, ravnatelj Uprave željezničkog prometa Danijel Krakić, predsjednik Uprave HŽ Holding Zoran Popovac, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Branimir Jerneić, sa strane vlasnika i poslodavca te Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara, Ilija Bulić, dopredsjednik SHŽ i Mato Derežić, dopredsjednik SHŽ kao predstavnici radnika.

Glavni zahtjev Sindikata hrvatskih željezničara bio je da Uprava HŽ Infrastrukture odustane od namjere dovođenja društava u stečaj, koju su ideju provlačili na svakom dosadašnjem sastanku.

U slučaju stečaja u HŽ Infrastrukturu bio bi prenesen manji dio ugovora o radu, oko 32 radnika iz PRO-REG-a (skretnice i manji dio prometne radionice) i oko 220 radnika iz Remonta (strojno održavanje, radionica za strojeve i 1 mini radilište) . Na taj način više od 350 radnika ta 2 društva ostalo bi bez posla, ali i bez otpremnina, jer u stečajnoj masi ne bi bilo ničega. Također, na taj način bile bi ugašene djelatnosti remonta pruga (ostali bi samo strojno održavanje i mehanizacija), zavarivanja tračnica i veći dio prometne radionice (ostala bi dorada skretnica).

Na poslijetku ministar Kalmeta prihvatio je zahtjev Sindikata hrvatskih željezničara riječima da stečaj nije opcija rješenja.

Nakon dogovora o nastavku poslovanja društava, pristupit će se izradi Programa sanacije i restrukturiranja. Obzirom na velike obveze tih društava i na smanjenu količinu posla koja je rezultat krize, kroz Program restrukturiranja izlučit će se određeni tehnološki višak radnika, no taj višak bit će zbrinut putem otpremnina, ili putem Željezničkog fonda. U izradi Programa restrukturiranja i sanacije sudjelovat će i predstavnici Sindikata hrvatskih željezničara. Kroz sudjelovanje u izradi Programa nastojat ćemo sačuvati što više radnih mjesta, vodeći računa o opstojnosti društva.

Velik posao čeka i upravu HŽ Infrastrukture i uprave društava. Obzirom na velike obveze i gubitke, kako tih društava, tako i HŽ Infrastrukture, trebat će postići provedive sporazume s vjerovnicima o otpisivanju dijela potraživanja, ili o pretvaranju dijela potraživanja u poslovne udjele, ili pak o reprogramiranju potraživanja. Bez takvih sporazuma s vjerovnicima današnji dogovor mogao bi postati upitan, budući da niti društva, a niti HŽ Infrastruktura, nemaju mogućnosti podmirivanja tolikih kratkoročnih obveza. Nadamo se da će i kod vjerovnika prevladati glas razuma te da će prihvatiti razumni kompromis.

Što se tiče aktivnosti u neposrednoj budućnosti, u tijeku su pripreme za potpisivanje godišnjih ugovora s PRO-REG-om i Remontom, nakon čega bi se isplatile i zaostale plaće radnika PRO-REG-a.

Komentiraj članak