Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Reagiranje dopredsjednika SHŽ Bajraktarevića na podmetanja iz Sindikata strojovođa Hrvatske


Na što spade Sindikat strojovođa Hrvatske

Kolegice i kolege, radnici HŽ Putničkog prijevoza!

Ovih dana svjedočite lažima i podmetanjima zamjenika
predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske, Dalibora Petrovića. Ne možemo to
prešutjeti, jer bi takve laži mogle prerasti u „istinu“  po načelu „sto puta ponovljena laž postaje
istina“.

Petrović navodi da sam mu u svibnju ove godine rekao „Da je
SHŽ spreman prihvatiti da pokoji kondukter završi na ulici ako će uz to bar 300
strojovođa ostati bez posla“ što je obična laž. Nije sporno da sam imao
razgovor s Petrovićem u svibnju ove godine i to na moje traženje o ukidanju 156
vlakova u HŽPP, što može dovesti do viška strojovođa i konduktera. Na moj
prijedlog da se zajednički odupremo ukidanju vlakova, Petrović se oglušio.

Petrović je tako šutio sve do jeseni, dok je SHŽ tražio od
Uprave HŽPP, resornog ministra i javnim istupima da se vlakovi ne ukidaju. Rad
predstavnika SHŽ prepoznao je Sindikat strojovođa HŽ-a te nam se priključio,
što Petrović danas ne može nikako „prožvakati“.

Ono što je zanimljivo u tim pamfletima i istupima, Petrović
sada pokazuje interes za radnike HŽ PP, a naročito za konduktere, ne vodeći računa čak
ni o Statutu svojeg Sindikata, prema kojem je Sindikat strojovođa Hrvatske
strukovni sindikat strojovođa i zastupa samo strojovođe.

No već je Sindikat strojovođa obećavao da će zastupati
konduktere, što je za konduktere uvijek završavalo neslavno:

1.            Prije
nekoliko godina Petrović me je pozvao u Bjelovar i organizirao u restoranu
ručak sa šest konduktera koji su bili članovi SSH. U razgovoru s kondukterima
rekao im je „Idite u SHŽ jer mi smo sindikat strojovođa“. Mom iznenađenju nije
bilo kraja kada je Petrović platio ručak, piće, ispostavio pristupnice za SHŽ i
ispisnice iz SSH koje su kondukteri uredno potpisali i poslao ih je u Zagreb
(obračunska grupa za plaće).

2.            U
Varaždinu su kondukteri bili organizirani u Podružnici SSH. Prije desetak
godina Mrgan im je rekao „Jedan strojovođa, jedan problem; jedan kondukter, sto
problema“, nakon čega su kondukteri pristupili Sindikatu hrvatskih
željezničara.

3.            Koncem
devedesetih godina došlo je do izmjene Upute 107 kojom je ukinuta odredba da
kondukter  može imati pod nadzorom do 3
vagona, što je imalo za posljedicu da se kondukteru pod nadzor može dati
neograničen broj vagona. Kada sam upozorio tadašnjeg zamjenika predsjednika SSH
Ivana Tolića na štetu za HŽ i za konduktere, on mi je odgovorio da ga oni ne
zanimaju, iako su ti kondukteri u Zagrebu (periodu 1995. g.-1999. g. svoje
članstvo u Sindikatu strojovođa Hrvatske platili 500 tisuća kuna). Biti u to
vrijeme član SSH je bila privilegija, stoga je i članarina u SSH duplo veća
nego u SHŽ i iznosi 2% neto plaće.

4.            Čelnici
SSH isključili su iz Sindikata ne samo konduktere, nego i nepodobne strojovođe,
ako su izrazili nezadovoljstvo njihovim radom, ili ako su se namjeravali
kandidirati na neku od sindikalnih funkcija, kao njihovi protukandidati.

Ovih dana Petrović sa svojim trabantima obilazi konduktere i
lažno nudi sve. Kondukterima Bjelovara obećao je bolji turnus. Turnus je ostao
gotovo isti, što znači da ih je lagao.

Postavlja se i logično pitanje što se to dogodilo da je
Petroviću u SSH dobro došao svaki radnik HŽ PP. Odgovor je jednostavan.
Čelnici SSH u HŽ Vuči vlakova godinama su imali sindikalnu vlast  koju nisu dijelili ni s kim. Prvi put oni
nemaju niti natpolovičnu većinu, jer SHŽ i SŽH imaju više članova, nego SSH.
Prvi put su doživjeli da nemaju pristup državnim institucijama.

Danas čelnici SSH obilaze nadređene radnike HŽPP na nižoj
razini i sretni su da ih itko primi na razgovor, shvaćajući da ih nitko više ne
doživljava kao veličinu, jer da su ikakve veličine, ne bi dopustili da im HŽ
Vuča vlakova propadne. Istina, postoje u HŽPP pojedinci koji s čelnicima SSH
pokušavaju „dilati“ u svoju korist, ali zaboravljaju narodnu poslovicu „Tko s
vragom tikve sadi, o glavu mu se razbijaju!”

Prikazujući se kao moralne vertikale ovog društva, iskrene
sindikalne lidere i borce za radnička prava licemjeri Mrgan i Petrović u svom
listu „Reflektor“ i po plakatima lijepe svoje „mizerne“ plaće.

Istina je ipak drugačija, ako se zna da Mrgan u Rijeci ima 3
stana (2 je kupio, a 1 naslijedio), luksuznu kuću na Viru površine 92 m2,
sagrađenu na gradilištu od 400 m2, kao i dodatno zemljište na Viru površine
2533 m2. Naravno, nekretnine nisu opterećene nikakvim kreditima. Sve je to
„Neno“ uspio ostvariti i uz to školovati dvije kćerke, i to s jednom malom
plaćom, jer mu je supruga domaćica. Vjerovali, ili ne!!!

Stjepan Fotović sindikalni povjerenik Podružnice Zagreb je
radnik sa SSS, koji u Reflektoru i na plakatima čelnike SHŽ proziva za visoke
plaće, sam ima plaću 11.469,96 Kn neto (18.552,62 Kn bruto), plus 1.050 Kn
dnevnica. Takvih sindikalnih povjerenika sa sličnim plaćama Sindikat strojovođa
Hrvatske ima 20!!!, a  čelnici SSH mudro
šute.

Mnogim željezničarima poznato je licemjerje i
beskrupuloznost čelnika Sindikata strojovođa Hrvatske, no mnogi su im
vjerovali. Nakon ovako demonstriranog licemjerja, moramo se zapitati „Na što
spade SSH“?

S poštovanjem,

Vahid Bajraktarević

Dopredsjednik SHŽ

 

 

 

Komentiraj članak