Pružne građevine otpuštaju radnike, a direktor i na odmoru pegla kompanijsku karticu
Objavljeno: 15. 09. 2015.
Prenosimo članak iz Večernjeg lista:
Pružne građevine otpuštaju radnike, a direktor i na odmoru pegla kompanijsku karticu
Čelnik tvrtke N. Petrović tvrdi kako na to ima ugovorno pravo
Dok se Pružne građevine, tvrtka u vlasništvu HŽ Infrastrukture, rješavaju 850 zaposlenih do početka 2016., predsjednik uprave te tvrtke Neven Petrović ne ponaša se previše štedljivo.
On je ljetos (26. lipnja) službenim automobilom išao na godišnji odmor u Austriju i gorivo za svoje privatno putovanje platio kompanijskom karticom. Večernji list u posjedu je računa Diners kartice koji su podmirile Pružne građevine u iznosu od 92,99 eura, odnosno 709,98 kuna. Nije sporno da Neven Petrović ima pravo na službeni auto, pa i na trošak goriva. No postavlja se pitanje je li moralno – u situaciji kada Pružne građevine otpuštaju radnike jer im vlasnička tvrtka HŽ infrastruktura zbog sukoba interesa više ne da da za nju obavljaju poslove na projektima financiranim iz fondova EU – čak i na godišnjem kupovati gorivo na račun tvrtke.
I sam Petrović priznaje da je točno da je službenim autom WW touaregom V10 bio na godišnjem odmoru i platio gorivo na račun Pružnih građevina. No to je, dodaje, sukladno važećem ugovoru kojim se definira i korištenje službenog automobila i njegovi troškovi. Napominje da je 28. srpnja imenovano povjerenstvo za racionalizaciju korištenja vozila čiji je zadatak izrada pravilnika o korištenju službenih automobila kako bi se smanjili i nadzirali troškovi.
Ljiljana Furdek, predsjednica Radničkog vijeća, kaže kako jeapsolutno nemoralno da predsjednik uprave, u trenucima kada uprava tobože na svaki način štedi i otpuštanjem radnika spašava tvrtku, na godišnji ide službenim autom i još na račun tvrtke plaća i gorivo, čak i ako ima pravo na njegovo 24-satno korištenje.
Prema planu uprave o restrukturiranju, Pružne građevine će sa 1600 zaposlenih do početka 2016. pasti na 750. Ivan Forgač, čelnik Sindikata hrvatskih željezničara navodi primjer Slovenije koja je u posebnu agenciju odvojila službu za projekte EU pa je ta agencija korisnik novca iz fondova EU. Kada bi Vlada to i u nas napravila, Pružne građevine ne bi bile u sukobu interesa da su izvođač radova svom vlasniku koji je povukao novac iz fondova EU.