Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Protivimo se prodaji HŽ Carga

Sindikat protiv prodaje HŽ-a Cargo

(HRT) Sindikat hrvatskih željezničara (SHŽ) protiv je prodaje HŽ-a Cargo jer smatra da ta tvrtka za željeznički prijevoz robe u sustavu HŽ-a ima perspektivu s obnovom pruga i povećanjem prometa što se očekuje u idućim godinama.

Zašto prodavati HŽ Cargo kad su započele velike investicije i kad se očekuje znatan porast prometa?!, pitao se predsjednik SHŽ-a Ivan Forgač na konferenciji za novinare.

 

Podsjeća da se Hrvatska nalazi na tri odvojka željezničkih paneuropskih koridora X, Vb i Vc, ima pet značajnih morskih luka i luku Vukovar na Dunavu pri čemu luka Rijeka naročito uz terminal na Krku ima izuzetan potencijal.

 

Pored toga, kaže Forgač, Hrvatska ima razvijenu željezničku mrežu duljine 2.700 kilometara i namjerava graditi drugi kolosijek na pravcu mađarska granica – Rijeka. Ta gradnja ima smisla samo ako HŽ Cargo ostane nacionalni operater jer se inače postavlja pitanje za koga država gradi prugu, kaže Forgač.

 

Smatra da je povrat investicije naplatom upotrebe pruge nemoguć, a da gradnja za državu može biti isplativa samo kroz dobit nacionalnog željezničkog prijevoznika. Forgač ističe da sindikat nije protiv restrukturiranja HŽ Carga pa ni protiv smanjenja broja radnika, ali kaže da bi bila prava šteta budući profit prepustiti strancima, kao što se dogodilo s bankama, HT-om i Inom.

 

Čelnik SHŽ-a kaže da ne stoji teza kako djelatnost prijevoza robe željeznicom mora biti u privatnom vlasništvu jer velika većina europskih zemalja ima nacionalne operatere za prijevoz robe željeznicom.

 

Pokuša li Uprava HŽ-a provesti namjeru privatizacije HŽ-a Cargo, Forgač najavljuje otpor SHŽ-a u obliku prosvjeda i industrijskih akcija, a podršku branitelja u tome obećao je predsjednik zagrebačke HVIDRA-e Mirko Ljubičić Šveps koji je bio prisutan na konferenciji za novinare.

Komentiraj članak