Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Potpora sindikata poslovnoj suradnji društava HŽ Holding i tvrtki domaće strojogradnje

Sindikat hrvatskih željezničara

Nezavisni sindikat
“Socijalna pravda”

Nezavisni sindikat radnika
TŽV-Gredelj

Sindikat elektroindustrije
Hrvatske

 

U Zagrebu, 22. 3. 2010.

 

                                                                          Vlada
Republike Hrvatske

                                                                   gđa.
Jadranka Kosor, predsjednica

 

                                                                                 Ministarstvo
MPI

                                                                        g.
Božidar Kalmeta, ministar

 

Predmet:

Potpora sindikata poslovnoj
suradnji društava HŽ Holding i tvrtki domaće strojogradnje

Sindikati zastupljeni u društvima
HŽ Hrvatske željeznice Holding, TŽV Gredelj, Končar i Đuro Đaković, ovim putem
se ograđuju od izjava dijela željezničkih sindikata koji su prosvjedovali
protiv poslovne suradnje HŽ-a s domaćom industrijom.

Sposobnost da domaća industrija
proizvede potrebna željeznička prijevozna sredstva, predstavlja prednost
željezničkog prijevoza, budući da se prijevozna sredstva u konkurentnom
cestovnom prijevozu isključivo uvoze. U tom smislu ulogu željeznice treba
sagledavati šire od pukog oblika javnog prijevoza, jer željeznica predstavlja
važan zamašnjak domaće industrije i to ne samo u dijelu proizvodnje i održavanja
prijevoznih sredstava, nego i u dijelu gradnje i održavanja pruga i stabilnih
postrojenja.

Ovi sindikati snažno podupiru
namjeru gradnje 92 gradska i prigradska vlaka od strane TŽV Gredelja i Končara,
kao i nastavak obnove putničkih vagona, budući da je nabavka flote vlakova
uvjet opstanka HŽ Putničkog prijevoza.

Zalažemo se i za očuvanje
proizvodnje teretnih vagona od strane Đure Đakovića, koja ne može opstati bez
poslova za HŽ Cargo u 2010.

Razumije se, oba projekta
podupiremo samo uz uvjet cijene na tržišnim osnovama te uz uvjet optimalne
kvalitete proizvoda.

Obzirom na pad obujma teretnog
prijevoza, razumijemo teškoće HŽ Carga. S jedne strane, trenutno ne postoji
potreba za dodatnim vagonima, dok su s druge strane financijski uvjeti za HŽ Cargo
nepovoljni.

Također, niti HŽ Putnički
prijevoz iz vlastitih prihoda neće biti u mogućnosti isfinancirati nabavku
putničkih vlakova.

Iz
navednih razloga predlažemo da se putnički vlakovi i teretni vagoni nabave kao
dio projekta modernizacije HŽ-a, u vidu dokapitalizacije društava HŽ Putnički
prijevoz i HŽ Cargo od strane države.

Smatramo da je to jedini način da
se društva osposobe za tržišnu utakmicu koja će uslijediti ulaskom u EU. To bi
također bio i snažan poticaj posrnuloj domaćoj industriji.

Lijep pozdrav!

Ivan Forgač

predsjednik SHŽ

 

 

 

 

Zdravko Smiljanić

predsjednik SEH

 

Miro Margeta

predsjednik NSR „TŽV Gredelj“

 

 

 

 

Darko Maras

predsjednik NS „Socijalna pravda“

 

 

 

 

 

Na znanje:

       
Hrvatske željeznice Holding,

       
Putnički prijevoz,

       
Cargo,

       Končar,

       TŽV
Gredelj,

       Đuro
Đaković,

       javna
glasila.

Komentiraj članak