Potpisivanjem Sporazuma došlo je do spajanja Sindikata hrvatskih željezničara i Sindikata strojovođa HŽ
Objavljeno: 25. 10. 2012.
Današnjim potpisivanjem Sporazuma o
spajanju Sindikata hrvatskih željezničara i Sindikata strojovođa Hrvatskih
željeznica od strane predsjednika SHŽ Ivana Forgača i predsjednika SSHŽ Zvonka
Kere, došlo je do ujedinjavanja ta dva sindikata.
Temeljem odredbi Sporazuma, spajanje
dva Sindikata provedeno je tako što se Sindikat strojovođa Hrvatskih željeznica
priključio Sindikatu hrvatskih željezničara te će nastaviti s djelovanjem
unutar SHŽ, putem podružnica strojnog osoblja u regionalnim poslovnicama HŽ
Carga i HŽ Putničkog prijevoza.
Sindikat hrvatskih željezničara, u
okviru matičnih i kćerinskih društava, najbrojniji je sindikat u sustavu HŽ-a.
Sindikat strojovođa Hrvatskih
željeznica manjinski je strukovni sindikat koji, odlukom o spajanju sa SHŽ,
omogućava da i strojno osoblje, u okviru Sindikata hrvatskih željezničara,
prevlada ograničenja strukovnog sindikalnog organiziranja, koje je željeznici i
željezničarima dosad donijelo mnogo više štete, nego koristi.
Naime, poslodavac i Vlada koristili
su strukovnu organiziranost strojovođa i drugih radnih mjesta izvršne službe,
kako bi rješavanjem manjeg dijela njihovih parcijalnih zahtjeva, oslabili
oštricu sindikalnog pokreta željezničara.
Posljedice toga vidljive su u
dugogodišnjem propadanju pruga i prijevoznih sredstava, jer je poslodavcu i
populističkim Vladama bilo mnogo jeftinije zadovoljiti apetite čelnika
strukovnih sindikata, nego prihvatiti zahtjeve Sindikata hrvatskih
željezničara, koji je tražio i traži obnovu i modernizaciju pruga i
željezničkih prijevoznih sredstava.
Obnovom i modernizacijom željeznice
možemo ostvariti mnogo veće prihode od prijevoza te tako sačuvati radna mjesta,
kao i poboljšati životni standard željezničara i to na zdravoj ekonomskoj
osnovi, da nas resorni ministar više ne može uspoređivati s hospicijem.
Naime željeznica, koja za isti
prijevozni učinak troši do šest puta manje energije od cestovne konkurencije,
nameće se kao logični odgovor na sve veću energetsku i ekološku krizu. Da bi se
to ostvarilo, potrebno je obnoviti pruge i željeznička prijevozna sredstva, a
ta investicijska ulaganja mogu pomoći i u ostvarenju gospodarskog rasta u
Republici Hrvatskoj.
Spajanjem dva sindikata ostvaruje se
pretpostavka za jačanje jedinstva sindikalnog pokreta željezničara, što će
omogućiti postavljanje čvrstog sindikalnog zahtjeva da željeznica ponovno
postane glavni kopneni prijevoznik u Republici Hrvatskoj.
Svaki željezničar koji s nama dijeli
taj cilj, dobrodošao je u Sindikat hrvatskih željezničara.