Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Potpisan novi Kolektivni ugovor za HŽ Cargo

Broj: 893/11

U Zagrebu, 4. 8. 2011.

                                                               Članovima
Sindikata hrvatskih željezničara

                                                                                  Djelatnosti
HŽ Cargo

                                                                                 Putem
oglasnih ploča

 

Cijenjeni članovi Sindikata hrvatskih željezničara – Djelatnosti HŽ
Cargo izvješćujem Vas  da smo s današnjim
danom pristupili zaključivanju novog Kolektivnog ugovora HŽ Cargo.
Sa strane SHŽ Kolektivni ugovor potpisan je
temeljem odluke Odbora Djelatnosti SHŽ HŽ Cargo, koju čine Vaši sindikalni
povjerenici.

Pregovori za zaključivanje novog
KU trajali su gotovo 1,5 godinu, a održano je 37 sjednica pregovaračkih odbora
i desetak sastanaka predsjednika sindikata s predsjednikom Uprave, naročito u
završnoj fazi pregovora. Pozicija
poslodavca u pregovorima bila je usmjerena na značajno smanjivanje prava
radnika, što su pravdali lošim poslovnim rezultatima.

Kolektivnim ugovorom zaštićena su prava radnika i to na razdoblje
od 3 godine.
To je i
najveća vrijednost ovog Kolektivnog ugovora, naročito obzirom na činjenicu da
će se 2012. i 2013. godine prijevoz robe željeznicom posve liberalizirati, tako
što će se, osim HŽ Carga, kao prijevoznici na našim prugama pojavljivati strane
željezničke uprave i privatni prijevoznici. Iskustvo svih europskih željeznica pokazalo
je da nacionalni prijevoznik liberalizacijom gubi značajni dio prijevoza i
pripadajućeg prihoda, tako da će u narednim godinama najznačajnija aktivnost
sindikata u HŽ Cargu biti borba za zaštitu radnih mjesta. U tom nastojanju možemo
uspjeti samo uz zaključeni Kolektivni ugovor, koji će  nam dati zakonsku osnovu za zaštitu radnika.

Potpisanim
Kolektivnim ugovorom zadržana je postojeća razina plaća, uz korekcije najviše
zakinutih radnih mjesta.
Tražili smo
povećanje plaća svih radnika HŽ Carga, smatrajući da su i dalje zakinuti, no
obzirom na gubitke u poslovanju ostvarene 2010. i u dosadašnjem dijelu 2011.,
poslodavac je naš zahtjev prihvatio samo za manji dio radnih mjesta, za koja
smo se svi složili da su najviše zakinuta.

U 12.
mjesecu započet će pregovori o cijenama sata rada u 2012., tako da ćemo, ako to
poslovni rezultati dozvole, moći korigirati još neka zakinuta radna mjesta.

Božićnica će
biti isplaćena u visini 1200 Kn neto, regres za GO u visini 1000 Kn neto
(krajem kolovoza, ili početkom rujna 2011.), a Uskrsnica u visini 300 Kn neto.

Vrlo je
važno što smo otpremnine kod poslovno, ili osobno uvjetovanog otkaza uspjeli
zadržati na visokoj razini – u visini 80 % prosječne plaće radnika isplaćene u
prethodna 3 mjeseca, za svaku navršenu godinu staža kod poslodavca
. Podsjećam da je zakonski minimum 33 % plaće
za svaku godinu staža, a najviše 6 plaća.

Obzirom na nalaz Financijske policije, koja
je utvrdila da je davanje naknade za prijevoz na posao i s posla po 2 osnove
nezakonito, kao i na zahtjeve HŽ Putničkog prijevoza da im se plate P2 karte,
došlo je do promjene kod plaćanja naknade za prijevoz na posao i s posla. Ubuduće će se plaćati stvarni troškovi
prijevoza, ali samo po jednoj osnovi.
Tako će radnici koji kupuju kartu za
javni gradski prijevoz u gradu Zagrebu dobiti 290 Kn, dok će radnici koji
putuju vlakom dobiti besplatnu P2 kartu, neovisno o relaciji. Ono što predstavlja
poboljšanje je plaćanje stvarnih troškova prijevoza na relacijama na kojima ne
vozi vlak, podmirenjem kupljene autobusne karte, ili podmirenjem povećane
cijene gradskog prijevoza u gradovima gdje je taj prijevoz skuplji u odnosu na
Grad Zagreb. Odavno smo bili svjesni da će poslodavac jednog dana odbiti
plaćati dvostruke troškove prijevoza, ali smo taj trenutak odgađali dokle god
se to moglo. Radi toga su trpjeli radnici koji uistinu imaju velike troškove
prijevoza, a to smo im sada riješili.

Sindikat tehničkog pregleda vagona i vlakova
HŽ i Samostalni sindikat HŽ Cargo cijelo vrijeme su sudjelovali u pregovorima,
da bi na kraju ispregovarani Kolektivni ugovor odbili potpisati.

Kolektivni
ugovor potpisali su Sindikat hrvatskih željezničara i Sindikat željezničara
Hrvatske.

Dok pregledači vagona imaju razloga biti
nezadovoljni propuštenim u Kolektivnim ugovorima 2002. i 2007., SS HŽ Cargo
odbio je potpisati KU samo kako bi situaciju pokušao iskoristiti za sindikalno
kokošarenje, tj. za pridobivanje lakovjernog dijela radnika. S druge strane i
Sindikat tehničkog pregleda vagona i vlakova HŽ, uz pomoć ostalih sindikata,
dobio je povećanje 2 platna razreda za bravare pa smatram da su barem radi bravara
trebali potpisati Kolektivni ugovor.

Obzirom da na pregovore za Izmjene i dopune
KU koji će započeti u 12. mjesecu 2011., imaju pravo samo sindikati potpisnici
KU, pitanje je vremena kada će i ti sindikati pristupiti potpisanom Kolektivnom
ugovoru.

Iako
Kolektivnim ugovorom nisu ispunjeni svi naši opravdani zahtjevi, smatramo da
smo za radnike HŽ Carga odradili dobar poslao, jer je Kolektivni ugovor ipak
nešto bolji nego dosadašnji. Obzirom na gubitke u poslovanju svih društava HŽ
Holdinga, uključujući i HŽ Cargo, učinjeno prema mojem mišljenju predstavlja
veliki sindikalni uspjeh.

U ime
Sindikata hrvatskih željezničara zahvaljujem se Pregovaračkom odboru Sindikata,
a naročito našem dopredsjedniku Marijanu Jelenskom koji nas je zastupao u
pregovorima.

Lijep pozdrav!

                                                                                     Ivan
Forgač

                                                                                     predsjednik

Komentiraj članak