Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Potpisan dodatak II. KU HŽ Putničkog prijevoza

Nakon 6 mjeseci pregovora s današnjim danom reprezentativni sindikati i Uprava HŽ Putničkog prijevoza zaključili su Dodatak II. Kolektivnog ugovora HŽ Putničkog prijevoza.
Inicijativu za otvaranje pregovora pokrenuo je poslodavac kako bi, u uvjetima smanjenih prihoda od prijevoza, smanjio troškove poslovanja i što je više moguće izbjegao gubitke u poslovanju.

Poslodavac je tražio da se u 2015. nastavi smanjivanje plaća u istoj visini kao i u 2014. (6 %, 8 % i 10 %), odricanje od regresa, božićnice i uskrsnice te da se otpremnina kod poslovno uvjetovanih otkaza ograniči na visinu do 100.000 HRK, nakon čega bi poslodavac nastavio s restrukturiranjem i otpuštanjem radnika. Prema prijedlogu Pravilnika o organizaciji viškom bi bilo više od 120 radnika, plus 15 koji su već proglašeni tehnološkim viškom. Umjesto zapošljavanja konduktera na neodređeno vrijeme, namjera poslodavca bila je da umjesto vlakopratnje u gradsko prigradskom prijevozu uvede pojačane kontrole.

Iz svega navedenog postaje jasnije kako to da su pregovori trajali više od 6 mjeseci. U zadanim okolnostima sa sindikalne strane bilo je potrebno mnogo upornosti i strpljivosti da pregovore privedemo kraju, uz odricanja koja su mnogo manja od traženih, a da pri tome dogovorimo i nekoliko važnih pogodnosti.

Najvažnije, nismo pristali na traženo smanjenje plaće, a dogovoreno je da će se nastaviti pregovori o smanjivanju troškova rada; Pregovarat ćemo u dobroj vjeri, ali bez obveza prihvaćanja zahtjeva poslodavca.
Odrekli smo se regresa, božićnice i uskrsnice, čega se odrekao cijeli javni sektor. Od države dobivamo preko 500 mln HRK subvencija i ne možemo ignorirati činjenicu da niti drugi ne isplaćuju ta prava.

Otpremnina kod poslovno uvjetovanog otkaza iznosit će 120.000 HRK, za 20.000 HRK više nego je to bilo utvrđeno I. Dodatkom, a čak dvostruko više od iznosa koji je Sindikat strojovođa Hrvatske potpisao u ime radnika HŽ Carga, gdje je otpremnina kod poslovno uvjetovanog otkaza do 60.000 HRK.

Poticajne otpremnine, koje se isplaćuju temeljem sporazuma poslodavca i radnika određuje poslodavac i one će iznositi 140.000 HRK.

Utvrđeno je da poslodavac u 2015. neće moći proglasiti tehnološkim viškom više od 58 radnika (sukladno ranije donesenom Poslovnom planu), što je mnogo manje od 120, koliko su namjeravali otpustiti temeljem prijedloga Pravilnika o organizaciji.

Uz odricanja, uspjeli smo ugovoriti i nekoliko važnih pogodnosti:

Najvažnija pogodnost je to što se valjanost Kolektivnog ugovora produljuje za godinu dana, do 31. 12. 2016. Obzirom na negativne poslovne rezultate, otvaranje pregovora o novom Kolektivnom ugovoru, nužno bi vodilo smanjivanju prava, što smo na ovaj način izbjegli najmanje do 31. 12. 2016.

Napokon smo uspjeli ujednačiti najkraće trajanje radnog vremena za sve radnike, s najmanje 6 sati na najmanje 8 sati, što je vrlo važno, naročito za vlakopratno osoblje i putničke blagajne.

Također, ukinuta je odredba prema kojoj se radnicima koji imaju nižu stručnu spremu od tražene plaća umanjuje za 6 %. Smatramo da poslodavac treba platiti rad pa ako je radnika rasporedio da obavlja određene poslove, onda mu to treba pošteno i platiti.

Poslodavac se na sjednici Nadzornog odbora obvezao da će od NO zatražiti suglasnost za zapošljavanje konduktera, koji imaju ugovore o radu na određeno vrijeme, na neodređeno vrijeme, a u međuvremenu su im ugovori o radu produženi.

Uz zahtjeve poslodavca, u nepovoljnu poziciju doveo nas je i pregovarački stav Sindikata strojovođa Hrvatske koji je od početka pregovora bio spreman potpisati Dodatak II. KU s otpremninom nižom i od 100.000 HRK, bez ograničenja broja radnika koji bi bili tehnološki višak, dok se u početnoj fazi protivio i izjednačavanju najkraćeg trajanja radnog vremena na najmanje 8 sati.
Obzirom na nepovoljnu pregovaračku poziciju, određenu ponajviše nedovoljnim prihodom od prijevoza putnika, smatramo da smo ovu fazu pregovora okončali uspješno.

Zajedno smo jači!

Komentiraj članak

Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.