Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Otvoreno pismo Vladi RH – traži se zaustavljanje propadanja pruga

Broj:
1871/09

U Zagrebu, 20.
11. 2009.

                                                                           Vlada
Republike Hrvatske

                                                                                       

Predmet:

Obnova hrvatskih pruga i zapošljavanje
kapaciteta društava Remont i održavanje pruga, Pružne građevine, POSIT i
PRO-REG – traži se

 

Sindikat hrvatskih željezničara
kontinuirano upozorava na alarmantno stanje dugogodišnjeg propadanja pruga i
stabilnih postrojenja Hrvatskih željeznica, što je eskaliralo zaostatkom
obavljanja remonta na 1500 km pruga, od ukupno 2700 km koliko iznosi duljina
pruga željezničke mreže.

Na navedenim prugama promet se
odvija smanjenim brzinama i smanjenim osovinskim opterećenjem, čime se sve više
umanjuje i konkurentnost željezničkih prijevoznika.

Bez nadoknađivanja zaostataka od
1500 km HŽ Infrastruktura godišnje bi trebala obnoviti oko 45 km pruga, no
uslijed pomanjkanja sredstava za investicije te zbog neracionalnog trošenja
državnih sredstava u stvarnosti godišnje se obavlja 5-10 km remonta.

Prema našem mišljenju takva
neodgovorna poslovna politika dugoročno predstavlja svojevrsnu tihu
eutanizaciju željeznica u Hrvatskoj.

Kratkoročne posljedice izostanka
neophodne obnove pruga i stabilnih postrojenja ogledaju se u dovođenju željezničkih
društava koja se bave gradnjom i remontom stabilnih postrojenja pred sam rub
propasti.

Za Remont i održavanje pruga,
Pružne građevine, POSIT i PRO-REG godišnji plan od 45 km remonta predstavljao
bi optimum kojim bi društva poslovala pozitivno, uz mogućnost opremanja pružnom
mehanizacijom i drugom opremom.

Nažalost, radi nepopunjavanja
kapaciteta Društva su u velikim gubicima koji će opet u cijelosti pasti na leđa
države. Umjesto takve neodgovorne poslovne politike koju već niz godina provodi
HŽ Infrastruktura, tražimo da se kapaciteti navedenih društava popune, čime bi država
izbjegla pokrivanje gubitaka, a obnova pruga otvorila bi perspektive HŽ Cargu i
HŽ Putničkom prijevozu.

Kako se to može ostvariti? HŽ
Infrastruktura treba angažirati određena sredstva za nabavku tračnica, pragova,
tucanika i ostalog materijala, a navedena željeznička društva imaju znanje i
vrijedne radnike koji će bez dodatnih troškova realizirati svaki radni zadatak
na obnovi.

Na dijelu lokalnih pruga i na
industrijskim kolosjecima remont se može obaviti i s postojećim rabljenim
tračnicama i pragovima, tako da smatramo suludim što se radnici navedenih
društava ostavljaju bez posla da vlasniku (državi) generiraju gubitke.

Također, suludo je što su naši
radnici bez posla, a jedini veći posao remonta pruge Vinkovci-Tovarnik
obavljaju Talijani sa srpskom i bosanskom radnom snagom.

Suludo je i to što postojeće
pruge propadaju, dok se istovremeno HŽ Infrastruktura zadužuje za 27 mln EUR
kako bi između ostalog financirala IGH koji izrađuje projekte novih pruga, za čiju
gradnju ne postoje izvori financiranja. Jedan projekt riječke pruge već je odavno
izrađen i nikad nije realiziran.

Od Vlade Republike Hrvatske
tražimo da zaustavi višegodišnje neracionalno ponašanje HŽ Infrastrukture te da
osigura optimum obnove postojećih hrvatskih pruga, čime će osigurati budućnost
za oko 13.000 radnika društava HŽ Holdinga i oko 1.500 radnika društava koje se
bave gradnjom i remontom pruga i stabilnih postrojenja.

Ukoliko je cilj da se uništi
Remont i održavanje pruga, Pružne građevine, POSIT i PRO-REG kako bi posao
preuzele tvrtke iz famoznog građevinskog lobija, ili ako je cilj tiha
eutanazija željeznica u Hrvatskoj, koje su energetski i ekološki prihvatljivije
od cestovnog prijevoza, onda smo spremni svim sredstvima sindikalne borbe,
uključujući blokadu željezničkih koridora pružnom mehanizacijom, odvratiti od takvog
nauma i zaštititi naša radna mjesta.

Naše zadnje pismo upućeno na
adresu premijerke gospođe Jadranke Kosor signirano je na Ministarstvo mora,
prometa i infrastrukture. Navedeno Ministarstvo cijelo vrijeme je involvirano i
upoznato s problemima. Kroz to razdoblje problemi su eskalirali, radi čega
tražimo i uključivanje Vlade Republike Hrvatske u njihovo rješavanje.

Lijep pozdrav!

                                                                                     Ivan
Forgač

                                                                                     predsjednik

  

Na znanje:

       Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture,

       HŽ Infrastruktura,

  radnici Remonta i održavanja pruga,

  radnici Pružnih građevina,

  radnici POSIT-a,

  radnici PRO-REG-a,

  javna glasila.

Komentiraj članak