Odgovor na blaćenje SHŽ od strane Sindikata strojovođa Hrvatske
Objavljeno: 20. 11. 2012.
Broj: 1511/12
U Zagrebu, 20. 11. 2012.
Sindikat
strojovođa Hrvatske
Dalibor
Petrović, zamjenik predsjednika
Dalibore Petroviću,
Jednako mi je drago što si „podržao“ inicijativu Sindikata hrvatskih željezničara
za ponudu nepunog radnog vremena radnicima HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza,
čija radna mjesta se gase, ili se smanjuje broj izvršitelja. No tvoja tvrdnja
da se nepuno radno vrijeme može uvesti samo za tzv. mobilne radnike, notorna je
glupost, koju SHŽ nikad neće prihvatiti.
Ujedno ti predlažem da se prestaneš baviti
fabriciranjem laži i zastrašivanjem vlastitih članova izmišljanjem unutarnjeg i
vanjskog neprijatelja Vuče vlakova i strojovođa. Izjave koje stavljaš u usta
kolegi Bajraktareviću, morat ćeš dokazati na sudu.
Strojovođe su dovoljno pametni i hrabri ljudi
koji se neće dati zastrašiti, niti prevariti i koji znaju da je u Hrvatskoj
zajamčena sloboda sindikalnog organiziranja.
A to što sam ja član SDP-a, moja je privatna
stvar. I nisam „friški“ član; 1990. učlanio sam se u Socijaldemokratsku stranku
Hrvatske, koja se 1993. pripojila SDP-u (ispred Sekcije mladih sudjelovao sam i
u jednoj rundi pregovora o pripajanju), no kako u međuvremenu nisam bio stranački
aktivan, morao sam ponovo ispuniti pristupnicu. Vidiš da tvoji „obavještajni“
podatci nisu točni. A tvoj je problem i što ti to smeta – kao sindikalcu, to ti
ne bi trebalo smetati. Naime, socijaldemokracija je proizašla iz radničkog
pokreta, u zemljama s duljom demokratskom tradicijom velika većina sindikata
podupire socijaldemokraciju i lijeve političke stranke, koje u svojim
programima stavljaju naglasak na rad i na radnika. Naravno, svaki sindikalist
mora poštovati vlast koju je narod izabrao te surađivati kada je to u interesu
radnika, naročito ako bi ta vlast unapređivala prava radnika i modernizirala
željeznice, što dosad nije bio slučaj.
Ali vratimo se na željeznicu. Imali ste svu
vlast u HŽ Vuči vlakova. Propast Vuče vlakova, koja je umalo sa sobom povukla i
HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz, nije odgovornost Ivana Forgača, ali niti strojovođa koji su
izvršavali radne zadatke, već Nenada Mrgana, kao stalnog člana NO i Olivera
Krilića, kao jedinog člana Uprave, te njihovih poslušnika.
Ostavili ste oko 200 mln Kn neplaćenih računa,
koje sada moraju platiti HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz. I to nije sve; investicijsko
održavanje vučnih vozila sveli ste na minimum. Od osam nagibnih vlakova samo jedan
prometuje. Zapustili ste istosmjerne lokomotive i vlakove pa ste godinama
bespotrebno trošili ogromne količine goriva i trgali riječku prugu diesel
lokomotivama, pravdajući to izmjenom sustava, koja ni danas nije završena. Niste
redovito plaćali struju i naftu. Državna revizija je utvrdila da se u HŽ Vuči
vlakova kradu ogromne količine nafte, a vaš predsjednik je još 2005.,
odbijajući vođenje evidencije o stanju goriva, na sastanku ustvrdio da je
kriminal krađe goriva daleko manji od nekih
drugih vrsta kriminala na HŽ-u!? Svakome je jasno da se krađa nafte od strane jednog
predsjednika sindikata ne smije ni na koji način opravdavati.
Naša inicijativa za uvođenjem nepunog radnog
vremena uslijedila je tek nakon što su HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz donijeli
Pravilnike o organizaciji, iz kojih je uslijedio tehnološki višak radnika. U
toj situaciji, dobro je da se radnicima ponudi mogućnost prihvaćanja nepunog
radnog vremena, kao alternativa otpuštanju.
A vi ste potpisali Sporazum o uvođenju nepunog
radnog vremena, unaprijed prihvaćajući da će se pojaviti višak strojovođa, iako
još nikakav višak nije bio utvrđen, a sada to pokušavate podvaliti Sindikatu
hrvatskih željezničara.
Nije li sve to povezano s tvrdnjama poslovnog
časopisa Lider, koji, pozivajući se na izvor u resornom Ministarstvu, navodi da
je Nenad Mrgan u poslovnom odnosu sa Zlatkom Rogožarom i s Oliverom Krilićem, koje
se povezuje s češkom tvrtkom AWT, zainteresiranom za kupnju HŽ Carga?
Nije li to razlog što je Sindikat strojovođa
Hrvatske pristao na gašenje i na podjelu HŽ Vuče vlakova „bez ispaljenog metka“,
potpisivanjem Sporazuma kojim je unaprijed prihvatio da strojovođa ima viška?
Nije li to razlog što Sindikat strojovođa
Hrvatske prešućuje namjeru prodaje HŽ Carga, iako je 50 % članova SSH u HŽ
Cargu? I ne samo da prešućuje, već Nenad Mrgan javno ističe kako se nada da će
Vlada pronaći kupca za HŽ Cargo, o čemu je Sindikat hrvatskih željezničara dao
negativno očitovanje. Naime, ako se HŽ Cargo mora restrukturirati, zašto to ne
učinimo sami pa da kasnije zadržimo dobit u vlastitim rukama. Kao što je slučaj
u T-HT-u, strani kupac će provesti daleko oštrije rezove, kako bi iz naše
zemlje izvukao što veći profit.
Dalibore Petroviću, bolje da radnicima
odgovoriš na ta pitanja, nego što se koristiš plasiranjem laži, izmišljanjem
vanjskog i unutarnjeg neprijatelja i sličnim metodama obavještajnog podzemlja.
Pozdrav!
Ivan
Forgač
Predsjednik
Na znanje:
– Uprava HŽ Cargo d.o.o. ,
– Uprava HŽ Putnički prijevoz
d.o.o.,
– Ministarstvo pomorstva, prometa i
infrastrukture,
– Sindikat željezničara Hrvatske,
– Sindikat tehničkog pregleda
vagona i vlakova HŽ-a,
– Samostalni sindikat HŽ Cargo.