Novo podmetanje Sindikata strojovođa Hrvatske
Objavljeno: 24. 02. 2014.
Na web stranici Sindikata strojovođa Hrvatske pojavio se pamflet kojim se optužuje Sindikat hrvatskih željezničara i Ivana Forgača kao potpisnika dopisa, da se protivio kupnji lokomotiva za potrebe HŽ Carga, a zalagao se za kupnju motornih vlakova za potrebe HŽ Putničkog prijevoza. Također, prigovara se na izrečenoj prognozi kako se očekuje značajan pad prijevoza HŽ Carga. U privitku je dan i dopis Sindikata hrvatskih željezničara.
Puna istina je ipak mnogo drukčija:
1. Sindikat strojovođa Hrvatske, svojim pismima vlastima, kao i u medijima, godinama je nastojao spriječiti pokušaje nabavke motornih vlakova za potrebe HŽ Putničkog prijevoza od strane domaćih proizvođača, dok smo mi u SHŽ činili sve što smo mogli da se vlakovi nabave i to isključivo od domaćih proizvođača. Sada, potpisom ugovora o nabavci 44 motorna vlaka od strane Končara, nastojanja SSH napokon su skinuta s dnevnog reda.
2. Sindikat hrvatskih željezničara uistinu je davao prednost nabavci motornih vlakova ispred nabavke višesustavnih lokomotiva, i to iz razloga što su višesustavne lokomotive oko 30 % skuplje od jednosustavnih, a za HŽ Cargo, nakon izmjene sustava na riječkoj pruzi, postaju nepotrebne. Ideja da će naše lokomotive i osoblje voziti teretne vlakove na zapad za dogledno vrijeme obična je iluzija, dok su za područje regije odgovarajuće i lokomotive 25 kV, 50 Hz. Znači, ako je trebalo nabaviti nove električne lokomotive, trebalo je nabaviti jeftinije jednosustavne, ali snažnije i teže od postojećih, radi izvlačenja vlakova iz Rijeke.
Interesantno je to da je Uprava HŽ Vuče vlakova na čelu s g. Krilićem, od strane Sanaderove Vlade dobila državno jamstvo za nabavku višesustavnih lokomotiva, što nisu nikad realizirali, a sada im je kriv netko drugi.
3. HŽ Cargo i danas ima oko 150 lokomotiva koje se vode kao aktivne, no ispravnih je svega između 60 i 70. Mnogo je jeftinije popraviti neke od postojećih lokomotiva, od kupnje novih, naročito u okolnostima neizvjesnosti kako će se liberalizacija odraziti na količinu robe koju će u budućnosti prevoziti HŽ Cargo.
4. Nabavkom motornih vlakova u HŽ Putničkom prijevozu nastat će značajni višak lokomotiva, koje država kao zajednički vlasnik može prenijeti u temeljni kapital HŽ Carga čak i bez ikakve naknade.
5. Činjenica je da je nakon liberalizacije prijevoza robe željeznicom svim nacionalnim operaterima pao udio u prijevozu. HŽ Cargu je nažalost prijevoz pao i prije stvarne liberalizacije i to sa 17 mln tona 2007. na svega 9 mln tona u ovom trenutku. Očito da u navedenom dopisu nismo otkrili toplu vodu.