Luka Ploče protiv otpuštanja u HŽ Cargu
Objavljeno: 10. 03. 2014.
PROTIVLJENJE
Luka Ploče protiv otpuštanja u HŽ Cargu
Autor/izvor: SEEbiz / Slobodna Dalmacija
Datum objave: 06.03.2014. – 08:10:39
PLOČE – Članovi Upravnog vijeća Lučke uprave Ploče, dubrovačko-neretvanska dožupanica Marija Vučković, gradonačelnik Ploča Krešimir Vejić i direktor Luka Ploče d.d. Ivan Pavlović, zatražili su od predsjednika Upravnog vijeća Lučke uprave Nikole Mendrile žurnu tematsku sjednicu Upravnog vijeća u vezi s najavljenim restrukturiranjem tvrtke HŽ Cargo i smanjenjem broja zaposlenika.
Troje članova Upravnoga vijeća Lučke uprave Ploče uvažavaju potrebu za restrukturiranjem HŽ Carga, ali podsjećaju i na opis poslova Lučke uprave, sukladno Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama, te Statutu Lučke uprave, koji obuhvaćaju osiguravanje pružanja usluga od općeg interesa, osiguranje trajnog i nesmetanog obavljanja lučkog prometa, te brigu o pomorskom dobru. Smatraju važnim da tijela Lučke uprave,
Upravno vijeće i ravnateljica, rasprave i donesu zaključke u pogledu najavljenog smanjenja broja radnika HŽ Carga u Pločama i potencijalnog negativnog utjecaja takve mjere na neometan promet i konkurentnost pravca. Pritom podsjećaju na to da je u prošloj godini HŽ Cargo prevezao 11 milijuna tona, od čega je preko luke u Pločama prevezeno dva milijuna tona, te da manje od pet posto ukupnog broja zaposlenih radnika HŽ Carga otpada na Poslovnu jedinicu Ploče, iako ona participira sa 17 posto u ukupnom prometu.
Vučković, Vejić i Pavlović također napominju da se na području luke Ploče odvijaju i planiraju velike investicije javnog i poslovnog sektora, te je u zaključcima Upravnog vijeća Lučke uprave Ploče upravo željezničkoj mreži i prometu posvećena iznimna pažnja u svrhu uspješnog puštanja u rad investicija u tijeku.
Zbog svega toga smatraju da je potrebno dodatno analizirati broj zaposlenih po svim poslovnim jedinicama i promet koji obavljaju, te donijeti zaključke u pogledu mjera restrukturiranja koje pogađaju HŽ Cargo – Poslovnu jedinicu Ploče i mogu imati negativne posljedice za promet na još nedovršenom i strateški važnom koridoru 5-C.