Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Index.hr: Sindikat željezničara ide u prosvjed: Dosta je švercanja. Želimo više konduktera

PREDSJEDNIK Sindikata hrvatskih željezničara poslao je otvoreno pismo medijima, ministru Butkoviću i upravi HŽ-a u kojemu najavljuje prosvjed ispred uprave, a sve zbog, kako kažu, premalo konduktera i previše švercanja!

Prosvjed će se održati ispred sjedišta HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. 11. 12. 2019.

“Sve više putnika se vozi bez karte”

U pismu Butkoviću piše da sindikati od Uprave HŽ Putničkog prijevoza traže veću usmjerenost tvrtke na povećanje prihoda od prijevoza putnika.

“Nažalost, Uprava kontinuirano štedi na osoblju koje je u funkciji sigurnosti, a naročito u funkciji ostvarivanja prihoda od prijevoza putnika. Nedovoljan broj konduktera i putničkih blagajnika rezultira vožnjom putnika bez prijevozne karte, što je ponovno sve raširenija pojava.

Na taj način HŽ PP ostvari malu uštedu na tom osoblju, a mnogo novca izgubi jer ne naplati prijevoznu uslugu”, piše Sindikat Butkoviću.

“Samo jedan kondukter na 8 vagona”

“Ne znamo je li Vas Uprava upoznala da, unatoč uloženih silnih desetaka milijuna kuna u nove prodajne kanale, svi drugi prodajni kanali čine manje od 2% prihoda (Internet, automati, outsourcing), dok putničke blagajne i osoblje vlaka prihoduju više od 98% prihoda”, žale se iz sindikata.

“Unatoč tome, sve više vlakova sastavljenih od 2 garniture prometuje samo s jednim kondukterom, do 8 vagona prati samo jedan kondukter, u špicama, kad su najveće gužve i potrebno je pojačati pregled prijevoznih karata. U vlaku je samo jedan kondukter.

Većina putničkih blagajni je zatvoreno ili rade u skraćenom radnom vremenu do 13 sati, ili sl.”, kažu iz sindikata.

“Umjesto da se poveća broj osoblja važnog za ostvarivanje prihoda, na tim radnim mjestima se štedi, dok se druga, troškovno orijentirana, ne dovode u pitanje.

Uprava uporno gura koncepciju prometovanja vlakova bez konduktera, samo s kontrolorima koji bi ulazili na pojedinim stanicama, što je apsurdno ako putnici u velikom broju stajališta ne mogu kupiti prijevoznu kartu, nego je moraju kupiti u vlaku”, kažu iz sindikata te najavljuju prosvjed “u nastojanju da se tvrtka usmjeri prema ostvarenju većeg prihoda od prijevoza”.

 

Komentari su zatvoreni.