Sindikat hrvatskih željezničara
Zagreb, Strojarska 17

tel: +385 1 3783108
fax: +385 1 3783140
email: shz@shz.hr

Pratite nas na facebooku

Baldasar i sindikati protiv ukidanja Regionalne jedinice HŽ Putničkog prijevoza Split

četvrtak, 06.ožujka 2014

Baldasar i sindikati protiv ukidanja Regionalne jedinice HŽ-a (FOTO)

Sindikati željezničara ocijenili su sramotnom odluku uprave HŽ-a Putničkog prijevoza o gašenju splitske Regionalne jedinice jer se time, ističu, marginaliziraju Dalmacija i Split, drugi grad po veličini u Hrvatskoj, a u tome ih je podupro i splitski gradonačelnik.

Predsjednici Sindikata hrvatskih željezničara i Sindikata željezničara Hrvatske Ivan Forgač Zoran Maršić održali su danas konferenciju za novinare na Željezničkom kolodvoru u Splitu. Na njoj je bio i splitski gradonačelnik Ivo Baldasar, koji je rekao da mu je u telefonskomrazgovoru ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić obećao da će razgovarati s upravom HŽ-a.

“Pripajanje naše Regionalne jedinice Rijeci znači gubitak radnih mjesta, zatvaranje željezničkih veza u Dalmaciji, ali i veze prema Zagrebu. Takva odluka nema poslovnog rezona jer je Split i regija Dalmacija zaista veliko područje i iz Rijeke se ne može voditi posao u Splitu” rekao je Ivan Forgač i dodao kako smatraju da je jedini motiv da se olakša daljnje zatvaranje linija i ukidanje radnih mjesta. Samo u HŽ Cargu na području Knina, Zadra i Splita ugašeno je 50 radnih mjesta, a u HŽ Putničkom prijevozu u Pločama, Zadru, Šibeniku, Kninu i Splitu još 28, rekao je i dodao kako se boje da je to samo početak.

Izrazio je nadu da će se i lokalna samouprava oduprijeti daljnjoj marginalizaciji željeznice u Dalmaciji.

Zoran Maršić smatra da se ministar Hajdaš Dončić “čudno ponaša prema južnim regijama”. Prije splitske Regionalne jedinice potpuno je ukinut teretni prijevoz na području Zadra, a “čudna” je i priča u Šibeniku, rekao je.

“Malo je previše slučajnosti za jedno područje. Naše područje ima 460 kilometara pruge i ima svoje specifičnosti. Ako glavna poslovnica ne bude u Splitu, to se iz Rijeke neće moći raditi jer ljudi neće odande dolaziti u Split i obilaziti urede kako bi otkrili koji vozni red treba biti ovdje i gdje sve vlakovi trebaju prometovati. Nadamo se da će oni koji trebaju shvatiti da im ovo nije dobra, a još manje mudra odluka”, istaknuo je Maršić.

Gradonačelnik Baldasar, koji im je došao izraziti potporu u protivljenju ukidanju regionalne jedinice, rekao je da je iznenađen informacijama koje su mu sindikalisti prenijeli jer je još prije nepunih mjesec dana s direktorima HŽ-a razgovarao o poboljašnju putničkog prijevoza prema Splitu.

“Nema ni mjesec dana da su direktori HŽ Prijevoza iz Zagreba i Splita bili kod mene u službenom posjetu. Razgovarali smo, a oni su iznijeli cijeli niz planova, ideja, mogućnosti, te od nas tražili podršku. Rekli smo da ćemo ih podržati, osim financijski jer novca nemamo. Ostalo je na tome da svi zajedno moramo raditi na tome da se poboljša putnički prijevoz prema Splitu”, rekao je Baldasar i dodao kako bi bilo normalno da su upozorili na to da imaju problema i da treba sjesti i razgovarati.

“Ovo ukidanje znači gašenje radnih mjesta. Pitam dokle tako. Očekujem da se ovdje sačuvaju radna mjesta. Mislim kako zajednički nešto trebamo poduzeti”, istaknuo je gradonačelnik i podsjetio kako je “splitska stanica bitna jer postoji ideja o izgradnji istočne obale”, a tu je i splitska podzemna željeznica.

Regionalna jedinica Split ima 170 zaposlenika, a prometuje u nekoliko županija na 460 kilometara dugoj dionici, u Dubrovačko-neretvanskoj, Splitsko-dalmatinskoj, Šibensko-kninskoj, Zadarskoj i Ličko-senjskoj županiji.

HINA

Komentiraj članak